شرکت های کارگزاری سفارت شرکت های واسطه بین متقاضیان درخواست ویزا و سفارت هاست. این شرکت برای دریافت ویزا کشور های حاضر در حوزه شینگن و کانادا و آمریکا راه سریع تری را پیش پای متقاضی میگذارد. زیرا پروسه اخذ ویزا از سفارت ها ممکن است به شدت زمان بر باشد و کمی و کاستی در پرونده، متقاضی را به شدت از لحاظ زمانی عقب می اندازد . اما شرکت های کارگزار با نیرو های بیشتر و بسیار ماهر به تسریع این روند کمک کرده و سالانه میلیون ها متقاضی دارند. لازم به ذکر است که این شرکت ها تنها مانند پل ارتباطی بین متقاضی و سفارت هستند و هیچ دخالتی در تایید و یا رد شدن درخواست ویزا افراد ندارند. تمامی انواع ویزا از جمله ویزا تحصیلی، ویزا کاری، ویزا سرمایه گذاری و حتی ویزا توریستی هم برای کشور های حوزه شینگن، کانادا و آمریکا نیاز به اخذ ویزا دارد و اخذ ویزا برای این کشور ها منوط به استفاده از شرکت های کارگزار است. هر کشور ممکن است شرکت کارگزار مربوط به خود را داشته باشد اما اکثر کشور ها با شرکت VFS Global قرارداد خود را به ثبت رسانده اند. در این مقاله قصد معرفی این شرکت های کارگزاری سفارت هارا داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گونه شرکت ها با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.
در این مقاله درباره شرکت های:
- VFS Global
- Visa Metricویزامتریک
- COX and Kings service
- BLS International service limited
صحبت میشود.
شرکت کارگزاری VFS GLOBAL
شرکت VFS GLOBAL یک شرکت خصوصی کارگزاری جهت ثبت، تشخیص و تنظیم مدارک بدون دخالت در تاییدیه و یا رد شدن درخواست متقاضیان ویزا از سوی سفارت خانه است. شرکت VFS در 129 کشور جهان حضور دارد و در ایران چند کشور کار های ارائه مدارک را به این شرکت واگذار کرده اند.
در ادامه این مطلب قصد داریم با:
- تاریخچه شرکتGLOBAL VFS
- شرکت VFS GLOBAL چیست؟
- خدمات شرکت VFS GLOBAL چیست؟
- شرکت VFS GLOBAL چه خدماتی را ارائه نمیدهد؟
- نمایندگی شرکت VFS GLOBAL در ایران
- برای اخذ ویزا چه کشور هایی باید به شرکت VFS GLOBAL مراجعه کرد؟
- خدمات جانبی شرکت VFS GLOBAL
- نکات امنیتی، برای مراجعه به شرکت VFS GLOBAL
بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با این شرکت بهتر است اول به تاریخچه آن بپردازیم.
شرکت خصوصی وی اف اس گلوبال فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ در هند شروع کرد. این شرکت اکنون با ۲۵۰۰ مرکز خدمات دهنده در ۱۲۹ کشور جهان، خدمات واسط به ۵۹ سفارت را در این بخشها، با دریافت مجوز برعهده گرفته است. این شرکت تا کنون به بیش از ۱۶۰ میلیون مراجعهکننده خدمات داده که به دلیل تجربه بالا و کسب گواهینامههای مختلف از جمله ISO 9001، ISO 27001 و ISO 14001، فضای ایمن و پاسخگو را برای متقاضیان فراهم کرده است. دفتر مرکزی وی اف اس گلوبال در دبی، امارات متحده عربی قرار دارد که زیر مجموعه شرکت “Kuoni” از کشور سوئیس به حساب میآید.فعالیت وی اف اس گلوبال در ایران از سال ۱۳۹۴ با همکاری با سفارت انگلیس شروع شد. اکنون خدمات درخواست ویزا و روادید از سوی سفارت کشورهای اروپایی دیگر مانند فرانسه، هلند، نروژ، سوئد و اتریش با همکاری دفترهای صاحب مجوز این شرکت در ایران و به طور معمول در دفتر تهران VFS صورت میگیرد.توجه داشته باشید که وی اف اس گلوبال خدمات دریافت مدارک برای تمامی کشورهای مقصد را انجام نمیدهد. در ایران تنها چند کشور، امور اداری اولیه خود را به این شرکت محول کردهاند. همچنین ممکن است هر گروه تجاری با عنوان وی اف اس، تحت مدیریت این شرکت نباشد از این رو اطلاعات دقیق محل ارسال مدارک را از سفارت موردنظر بخواهید.
نکته 1: برای درخواست ویزا از کشور هایی که حضور دیپلماتیک در ایران ندارند (در ایران سفارت ندارند) مانند کانادا به دفاتر داخلی شرکت VFS امکان پذیر نیست و باید به کشور های دیگر مانند ترکیه سفر کرد و ارسال مدارک را در کشور ترکیه انجام داد و به ثبت رساند. توجه داشته باشید این سفر، امری هزینه بر است.
نکته 2: شرکت VFS خدمات (VIP) نیز ارائه میدهد که این خدمات هزینه اضافی برای متقاضی در بر دارد. برای مثال برای ویزا کشور های حوزه شینگن به جز 60 یورو هزینه مربوط به امور سفارت، باید 25 یورو دیگر برای گرفتن خدمات VIP این شرکت نیز هزینه کرد.
شرکت VFS GLOBA چیست؟
در گذشته ارسال مدارک به سفارت خانه و بررسی آنها توسط ماموران سفارت خانه بسیار زمان بر بود و هرگونه نقص در پرونده باعث هدر رفت زمان برای متقاضی میشد. از این رو شرکت های کارگزار برای تصحیل این امور وارد عمل شدند که سرآمد آنها شرکت VFS GLOBAL است که با نام تجاری VAC (Visa Application Center) نیز شناخته میشود، است. این شرکت با نیرو های متخصص، فضایی امن و ایمن و ایجاد بستری سریع و پاسخگو، واسطه ای برای فرایند دریافت مدارک، تشخیص هویت و تنظیم درخواست بین متقاضی و سفارت خانه است.این شرکت واسطه حجم کاری بسیار بالایی را از روی دوش سفارت خانه ها برداشته است. این شرکت ها باعث شده اند تا سفارت خانه ها زمان بیشتری برای بررسی و ارزیابی درخواست متقاضیان صرف کند و از جهت دیگر متقاضی هم در فضای اداری با امنیت، همراهی و راهنمایی بهتر، توانایی ثبت درخواست خود و ارسال بدون نقص مدارک به سفارت را برای متقاضی فراهم کرده است.
خدمات شرکت VFS GLOBAL
بعد از تایید اولیه درخواست متتقاضی از سایت سفارت مورد نظر، یک قرار ملاقات با دفتر شرکت VFS مرتبط با همان سفارت هماهنگ میشود. قبل از مراجعه، همراه با ارسال درخواست از طریق راه های ارتباطی دفتر این شرکت، با وارد کردن فرم، اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای تهیه در حین مراجعه به کاربر نمایش داده میشود.با توجه به لزوم ثبت اطلاعات بیومتریک(اثر انگشت و تصویر چهره) اشخاص باید در دفتر شرکت VFS حاضر شوند. شرکت VFS GLOBAL جمع آوری تمامی اطلاعات و مدارک لازم از جمله، ثبت اثر انگشت، ثبت تصویر چهره، ثبت و بررسی هویت ملی اشخاص، جمع آوری و بررسی صحت مدارک را از متقاضی انجام میدهد و با ارسال تمامی آنها از طریق یک بسته سفارت را از صحت کامل مدارک متقاضی مطمئن میسازد.
آیا شرکت VFS GLOBAL میتواند تضمین تایید یا تکذیب درخواست ویزا متقاضی را بدهد؟
خیر، باید توجه کنید که شرکت VFS GLOBAL یک شرکت واسطه بین متقاضی و سفارت است و در تایید یا رد شدن درخواست متقاضی نقشی ندارد. این شرکت تنها به راهنمایی متقاضی جهت ارائه درست مدارک و درخواست خود میپردازد. تایید و یا رد شدن این درخواست همچنان تحت نظر ماموران سفارت انجام میشود و شرکت کاگزار VFS GLOBAL هیچ نقشی در این مورد ندارد.با شروع فعالیتهای این شرکت، این شایعه پیش آمد که گروهی با نفوذ در سفارتها توانایی تایید تضمینی درخواستکننده ویزا را دارند اما این شرکت تنها موارد راهنمایی مخاطب و دریافت مدارک را برعهده دارد. ارزیابی هویت، نوع درخواست، تایید و صدور گذرنامه، همچنان بر عهده سفارت موردنظر است. گرچه ممکن است پس از بررسی از سوی سفارت، پاسخ آن، از طریق VFS به دست شما برسد اما این شرکت، دخالتی در عملکرد سفارت ندارند. VFS GLOBAL به دلیل تجربه بالا در امور دیپلماتیک بین کشوری، راهنمای مناسب، ایمن و رسمی با اخذ مجوز از سفارت مرتبط است.
شرکت VFS GLOBAL چه خدماتی را ارائه نمیدهد؟
- این شرکت تضمین کننده تایید درخواست گذرنامه از سوی سفارت کشور موردنظر نیست.
- مشاوره در زمینه اخذ ویزا از سوی این شرکت ارائه نمیشود.
- این شرکت تنها به طور مستقیم با سفارت تحت قرارداد همکاری دارد که صحت ارتباط سفارت با دفتر مربوط را باید از مراجع آن کشور جویا شوید. هر گونه ادعا ارتباط با دیگر شرکتهای تجاری و گردشگری در زمینه سفر و صدور ویزا، بیاعتبار است.
- خدمات این شرکت پس از اخذ نوبت از طریق راههای ارتباطی معتبر، تنها در دفاتر رسمی آن صورت میگیرد و هیچگونه پذیرش در خارج از دفاتر مرتبط، ارائه نمیشود.
نمایندگی VFS GLOBAL در ایران
شرکت جهان مجد بصیر ویزا نماینده رسمی گروه وی اف اس گلوبال در ایران است. این مرکز پذیرش درخواست تقاضا همتراز با کیفیت جهانی گروه معتبر VFS GLOBAL، آماده خدمات دهی به متقاضیان درخواست ویزا است. پرسنل کاری با تجربه این بخش به خوبی در حوزه درخواست و صدور ویزا و روادید تجربه دارند و به شما راهنماییهای لازم برای رفع نواقص احتمالی فرم درخواست را میدهند.
آدرس دفتر شرکت جهان مجد بصیر ویزا، دفتر رسمی شرکت VFS : میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه ی عرفی شیرازی، پلاک ۴۹
- آدرس های دیگر شرکت
- آدرس اول دفتر تهران vfs در خیابان مقدس اردبیلی، مرکز تجاری پالادیوم، طبقه ۱۱
- آدرس دفتر تهران vfs برای درخواست ویزا بلژیک، اتریش و هلند: خیابان موسوی، میدان هروی، مرکز هروی، طبقه ۴
آدرس سایت وی اف اس گلوبال:
www.vfsglobal.com
مراحل ثبت درخواست در سایت VFS Global
۱. انتخاب کشور مقصد که قصد سفر به آن را دارید.
با انتخاب کشور موردنظر، VFS شما را از نیاز به کسب ویزا، نوع ویزا موردنیاز و قوانین کسب گذرنامه آشنا میکند.
۲. پرکردن فرم درخواست به صورت آنلاین
سپس به سادگی اطلاعات موردنیاز را در فرم تقاضا ویزا را وارد نمایید. هزینههای ثبت را پرداخت کنید. در آخر زمان ملاقات با نزدیکترین مرکز شرکت را به دست آورید.
۳. ارسال درخواست خود به مرکزVFS Global
پس از مراجعه به مرکز و ثبت اطلاعات مورد نیاز، درخواست شما به سفارت موردنظر ارسال میشود. میتوانید روند پیشرفت بررسی تقاضا خود را در سایت این شرکت مشاهده کنید.
برای اخذ ویزا چه کشور هایی، ابتدا باید به دفتر VFS GLOBAL مراجعه کرد؟
بیشتر درخواستهای ویزا شینگن از کشورهای اروپایی از سوی این دفاتر صورت میگیرد. در کنار کشورهای اروپایی چند کشور آسیایی دیگر نیز وجود دارد که شامل موارد زیر است:
انگلستان، مجارستان، فرانسه، هلند، اتریش، دانمارک، نروژ، فنلاند، بلژیک، یونان، نیوزلند، جمهوری چک، قطر، آفریقای جنوب، قبرس اروپایی
نکات امنیتی و موارد موردنیاز برای مراجعه به شرکت VFS GLOBAL
مدارک موردنیاز شرکت VFS GLOBAL:
با توجه به شرایط، نوع کشور درخواستی و زمان درخواست، مدارک متفاوتی موردنیاز است که در حین ثبت نوبت مراجعه به شما اعلام میشود. به طور کلی مدارک هویتی برای اثبات هویت ملی اشخاص، گذرنامه با اعتبار بیش از زمان ویزا درخواستی، عکس پرسنلی و مدارک اشتغال یا تحصیل در کنار دیگر موارد اعلام شده نیاز است. با توجه به شرایط و سن افراد نیز ممکن است مدارک دیگر مانند امضاء ولی در دفتر اسناد رسمی بر رضایت تقاضا افراد زیر سن قانونی هم درخواست شود.
روزهای پذیرش شرکت VFS GLOBAL:
فعالیت این شرکت مطابق با تعطیلات هفتگی و تقویم سالانه کشور حاضر در آن است. بنابراین تعطیلات رسمی تقویم هجری شمسی در ایران یا تعطیلات رسمی کشورهای دیگر – در صورت نیاز به مراجعه به دفتر خارج از کشور – را در نظر بگیرید.
نکات امنیتی و اداری شرکت VFS GLOBAL:
ارائه اطلاعات، پاسخ و خدمات هر متقاضی تنها به وی به طور مستقیم یا از طریق یک نماینده مجاز صورت میگیرد. امکان ارائه یا دریافت اطلاعات از طریق شخص دیگری وجود ندارد.
1. افراد تحت زیر ۱۸ سال و تکلف دیگر باید به همراه ولی خود در محل دفتر حاضر شوند.
2. افراد ناتوان به دلیل کهولت سن یا معلول بودن، باید شرایط خود را به مامور امنیتی اطلاع دهند تا آنها شرایط ارسال بدون مشکل مدارک را فراهم کنید.
- حمل گوشیهای موبایل تنها در صورت بیصدا کردن آنها امکان پذیر است که این گزینه باید قبل از ورود فعال شود. اجازه ورود هر گونه دستگاه الکترونیکی دیگر وجود ندارد.
- هر گونه ضبط تصویر، صدا، ویدیو یا هر مورد دیگر با استفاده از دستگاههای الکترونیکی و… از محل دفتر، افراد پرسنل، متقاضیان و دیگر موارد، ممنوع است.
- در حین تعامل با کارمندان دفتر VFS GLOBAL، مطمئن شوید که گوشی خود را فعال و در دست نگه نداشته باشید.
- هر شخص، تنها اجازه حمل یک کیف کوچک و متعارف را دارد و از ورود کیفهای بزرگتر از ۲۵ در ۳۵ در ۵۵ سانتیمتر، ممانعت میشود.
موارد و لوازم ممنوع برای ورود به دفتر VFS
- لوازم الکترونیکی و باطریدار مانند دستگاههایی با توانایی ضبط صدا، تصویر و فیلم و هر نو دستگاه دیجیتال غیرمعمول
- بستههای سربسته
- وسایل خطرناک، تیز یا قابل اشتعال و اسلحه سرد و گرم
علاوه بر موارد فوق، ورود لوازم دیگری نیز ممکن است طبق نظر مامور امنیتی دفتر، منع شود. این شرکت محلی برای ذخیره موقت لوازم ممنوع را ندارد پس بهتر است آنها را به هر دلیلی با خود حمل نکنید.
خدمات جانبی شرکت VFS GLOBAL
علاوه بر وظایف اصلی، این شرکت با در اختیار گذاشتن سالن استراحت و فضای صمیمانه، تجربه پذیرش مطلوب را به لطف نیروی کاری باتجربه، در اختیار شما قرار میدهد. ارسال پستی گذرنامه و دریافت آن در درب منزل، انجام فتوکپی مدارک در درون محل بدون نیاز به رفت و آمد بی دلیل و عکاسی حرفهای، منطبق با استاندارد سفارت برای ثبت ویزا از دیگر خدمات شرکت VFS GLOBAL است.
شرکت کارگذاری VISA METRIC
شرکت ویزا متریک(VISAMETRIC) یکی دیگر از شرکت های کارگزای است که با سفارت ها برای تصحیل و بهبود روند کار ها همکاری میکند.همانطور که میدانید در گذشته متقاضیا برای دریافت ویزا و یا دریافت "وقت سفارت" باید به سفارت خانه مراجعه میکردند که این باعث ایجاد صف های بسیار طولانی جلوی درب سفارت خانه ها میشد. این موضوع باعث بهم ریختگی، کم شدن سرعت، کیفیت کم پاسخگویی و طولانی شدن و هدر رفتن زمان متقاضیان شده بود به همین دلیل سفارت خانه ها تصمیم به برون سپاری بعضی از اقدام های اداری به شرکت های کارگزای نمود. یکی از این شرکت ها، شرکت ویزامتریک (VISAMETRIC) است که در ایران نیز فعالیت دارد.
در ادامه این مقاله قصد داریم با مطالب:
- تاریخچه ویزا متریک
- انواع ویزا های آلمان در ویزامتریک
- فرآیند در خواست ویزا آلمان از شرکت ویزا متریک
- ثبت اطلاعات بیومتریک در مرکز ویزامتریک
- هزینه در خواست ویزا از طریق ویزامتریک
- خدمات اضافی ویزامتریک
- آدرس و ساعت کاری دفتر ویزامتریک در ایران
درباره شرکت کارگزاری ویزامتریک آشنا شویم.
تاریخچه ویزا متریک (VISAMETRIC)
ویزامتریک یک گروه تجاری در حوزه انجام امور مرتبط با اخذ ویزا است. این شرکت از سال 2005 میلادی شروع به فعالبت کرده است. شرکت ویزامتریک به عنوان یک همکاری بین دو شرکت iDATA و شرکت و شرکت خدمات مدیریت ویزا VMS ایجاد شد و روی ارائه خدمات کنسولی و سفارتی تمرکز دارد. درحال حاضر، ویزامتریک با سفارت کشور هایی از جمله آلمان، ایتالیا، استونی، کره جنوبی، مالت، پرتغال و اسلوونی همکاری داشته و بیش از 100 مرکز درخواست ویزا در کشور های ارمنستان، آذربایجان، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، چین، روسیه، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان و ایران دارد.باید بدانید ویزامتریک در ایران از سال 2018 شروع به فعالیت کرد و شرکت ویزامتریک به نماندگی از سفارت آلمان شروع به پذیرش متقاضیان کرد. نمایندگی این شرکت در تهران به متقاضیان ویزا آلمان خدمات ارائه میکند. این کار باعث کم شدن حجم کاری سفارت آلمان و همچنین نظم کاری بیشتر سفارت این کشور شده است.
انواع ویزا آلمان در ویزامتریک
در شرکت ویزا متریک انواع مختلفی از ویزا ها برای کشور آلمان ارائه میشود. شما طبق هدف خود به این شرکت مراجعه کرده و از مدارک و شرایط لازم برای درخواست خود مطلع شوید.اما به صورت کلی ویزا کشور آلمان به دو دسته ویزا کوتاه مدت آلمان و ویزا بلند مدت آلمان تقسیم کرد. در حال حاضر ویزا کوتاه مدت آلمان تا حداکثر 90 روز مدت دارد. ویزا بلند مدت آلمان شامل ویزا تحصیلی آلمان، ویزا کاری آلمان و ... میشود. توجه داشته باشید که برای ویزا های بلند مدت آلمان باید درخواست خود را به سفارت آلمان ارسال کنید.
ویزا هایی که در شرکت ویزامتریک قابل پیگیری است به شرح زیر است:
- ویزا توریستی آلمان
- ویزا سفر تجاری آلمان
- ویزا ویزیت (دیدار خانواده) آلمان
- ویزا اهداف پزشکی آلمان
- ویزا بازدید نمایشگاهی آلمان
- ویزا ترانزیت (ویزا فرودگاهی) آلمان
- ویزا مسابقات ورزشی
- ویزا شرکت در سمینار وکنگره
- ویزا ماموریت کاری
فرآیند در خواست ویزا آلمان از شرکت ویزامتریک
برای درخواست ویزا آلمان باید ابتدا نوع درخواست خود را مشخص کنید. سپس با توجه به نوع ویزا خود باید به جمع آوری مدارک مورد نیاز بپردازید. این مدارک برای نوع ویزا مد نظر شما متفاوت خواهد بود.
برای مثال میتوان به مدارک کلی مورد نیاز برای ویزا توریستی آلمان اشاره کرد:
- پاسپورت
- فرم تکمیل شده درخواست ویزا
- مدارک مربوط به تایید سفر مانند بلیط هواپیما و محل اقامت
- مدارک مربوط به تمکن مالی
- شناسنامه
- مدارک شغلی مانند فیش حقوقی
باز هم در نظر داشته باشید که این مدارک بطور معمول از افراد خواسته میشود اما با توجه به شرایظ افراد ممکن است شرایط متفاوت باشد.در گام بعدی باید بصورت آنلاین وقت ملاقات رزرو کنید. این وقت ملاقات باید در فاصله کمتر از 90 روز از سفر شما باشد. برای گرفتن وقت از ویزا متریک باید ابتدا هزینه های مربوط به درخواست را پرداخت نمایید. برای گرفتن وقت از ویزامتریک باید ابتدا مبلغ 190 تومان را بپردازید که این هزینه بعد از حضور شما در کارگزاری طی 5 روز کاری به شما عودت داده خواهد شد.اما اگر محل حاضر نشوید این مبلغ قابل عودت نخواهد بود. شما یک روز پس از واریز وجه امکان ثبت نام در سایت ویزامتریک و تعیین وقت ملاقات رادارید. بعد از واریز مبلغ شما میتوانید با انتخاب گزینه تراکنش بانکی و درج شماره قرمز موجود در فیش اقدام به ثبت نام نمایید. در صورتی که با کارت یا موبایل خود پرداخت کرده اید لازم است که تاریخ تراکنش و شماره کارت خود را نیز وارد نمایید. در مرحله دوم نیاز به ثبت مشخصات فردی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره پاسپورت، شماره تلفن و ایمیل خود را ثبت کنید. پس از این که این اطلاعات تایید شد شما میتوانید یک وقت ملاقات ثبت نمایید و بعد از تایید وقت درخواستی شما از طرف شرکت، زمان دقیق حضور در مرکز شرکت ویزامتریک، ایمیل میشود.
در گام سوم شما باید در مرکز ویزامتریک حضور پیدا کنید. در روز هماهنگ شده حتما تمامی مدارک را همراه خود داشته باشید و در دفتر ویزامتریک حضور پیدا کنید. اگر قصد تعویض وقت خود را دارید سه روز قبل از زمان تعیین شده باید به ویزامتریک اعلام نمایید. اگر قصد کنسل کردن وقت خود را دارید باز هم باید سه روز قبل از زمان تعیین شده قرار ملاقات به ویزا متریک اعلام نمایید تا مبلغ به شما عودت داده شود در غیر این صورت این کار امکان پذیر نیست و برای گرفتن قرار ملاقات جدید باید دوبار این مبلغ را پرداخت نمایید.
گام آخر هم انتظار برای دریافت پاسپورت میباشد. بعد از قرار ملاقات و تایید مدارک شما از طرف نمایندگان ویزا متریک، مدارک، درخواست و پرونده شما به سفارت فرستاده میشود. توجه کنید که شرکت ویزا متریک یه شرکت واسطه برای امور اداری است و نقشی در تایید یا رد پرونده شما نخواهد داشت. پس از تایید نهایی از طرف سفارت شما میتوانید از طریق سایت ویزا متریک به پیگیری پاسپورت خود بپردازید و از مراکز ویزامتریک پاسپورت خود را دریافت نمایید.
ثبت اطلاعات بیومتریک در مرکز ویزامتریک
در صورتی که برای بار اول قصد سفر به کشور های حوزه شینگن را دارید نیاز است که اطلاعات بیومتریک شما یعنی: اثر انگشت و تصویر چهره شما ثبت شود. این اطلاعات تا 5 سال در دسترس است و نیاز به تمدید این اطلاعات در صورت سفر مجدد به کشور های حوزه شینگن نیست. اما پس از آن باید دوباره این اطلاعات ثبت شود. متقاضیان برای ثبت این اطلاعات میتوانند به مرکز ویزامتری مراجعه کنند و این اطلاعات پس از ثبت از طریق شرکت ویزامتریک به سفارت ارسال شود.
البته ثبت این اطلاعات برای افراد زیر مورد نیاز نیست:
- کودکان زیر 12 سال
- افرادی که از لحاظ فیزیکی ثبت اثرانگشت آنها امکان پذبر نیست
- مقام هایدولتی که برای اجلاس های مختلف از طرف کشور های حوزه شینگن دعوت شده اند.
هزینه در خواست ویزا از طریق ویزامتریک
هزینه درخواست ویزا شینگن آلمان از طریق ویزامتریک معادل 5/104 یورو است. اما باید در نظر داشت که از کل این بلغ تنها 5/24 یورو هزینه اخذ شده از طرف ویزا مترسک خواهد بود و 80 یورو مابقی هزینه رسیدگی به درخواست از طرف سفارت خواهد بود.این هزینه برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو و برای زیر 6 سال رایگان است.
خدمات اضافی ویزامتریک
خدمت اصلی ارائه شده توسط مرکز ویزامتریک در ایران انجام خدمات امور اداری درخواست ویزا شینگن آلمان و گرفتن پاسپورت است. اما این مرکز خدمات اضافی دیگری هم دارد که هزینه های مربوط به خود را دارد که در ادامه میخواهیم این خدمات را با هزینه های مربوط به خود معرفی کنیم.
- ارائه خدمات VIP ویزامتریک؛ هزینه 75 یورو برای هر نفر
- عکس بیومتریک؛ هزینه 8 یورو برای هر نفر
- پر کردن فرم درخواست؛ هزینه 10 یورو برای هر نفر
- تحویل پاسپورت با پیک؛ هزینه 9 یورو برای هر پاسپورت
- فتوکپی، فکس و پرینت؛ هزینه 30 سنت برای هر صفحه
- خدمات اطلاع رسانی: زمانی که پاسپورت شما به ویزامتریک عودت داده شود اگر از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شود 1 یورو، تماس تلفنی 3 یورو و از طریق ایمیل رایگان خواهد بود.
البته که این خدمات اجباری نبوده و شما حتما نیاز به استفاده از این عملیات و پرداخت این هزینه ها را ندارید. اما برای مثال انجام بیومتریک در مرکز ویزامتریک باعث راحت بودن خیال شما از مورد قبول گرفتن آنها از طرف سفارت میشود. همچنین برای انجام کار ها در فضایی آرام و با سرعت شما میتوانید از خدمات VIP استفاده کنید.
نکته: در صورتی که شما پیامک های تبلیغاتی خود را لغو کرده باشید قادر به دریافت پیامک از ویزامتریک نخواهید بود.
نکته: یکی دیگر از خدماتی که در شرکت ویزامتریک انجام میشود انجام بیمه مسافرتی است. داشتن این بیمه یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شینگن است. بیمه مسافرتی حتما باید بین المللی باشد و حداقل 30 هزار یورو را پوشش دهد.
آدرس و ساعت کاری دفتر ویزامتریک در ایران
آدرس دفتر ویزامتریک در تهران: خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی(خیابان وزرا)، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، پلاک 137، طبقه اول.این دفتر از روز یکشنبه تا پنجشنبه و از ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر مشغول به کار است. توجه داشته باشید که مرکز ویزامتریک مانند سفارت آلمان در روز های تعطیل سال مانند روز کریسمس، روز عاشورا، روز سال نو و ... خدمات ارائه نمیدهد.
شرکت کارگزاری COX and Kings
معمولا متقاضیان سفر به کشور های خوزه شینکن در زمان اخذ ویزا با نام شرکت VFS GLOBAL رو به رو شده اند. اما این شرکت تنها شرکت واسطه سفارت ها نیست و شرکت های دیگری مانند ویزامتریک (ویزا آلمان)، BLS (مرکز درخواست ویزا اسپانیا) و شرکت COX and Kings (ویزا ایتالیا) نیز در این حوزه فعالیت دارند.به زبان ساده تر میتوان گفت برخی خدمات سفارت ایتالیا مانند روند اداری اخذ ویزا و انجام عملیات ثبت اطلاعات بیومتریک به مرکز CKGS برون سپاری شده است. متقاضیان برای انجام و ثبت اطلاعات نیاز به حضور در مراکز CKGS دارند.
اگر قصد آشنایی بیشتر با این شرکت را دارید در ادامه با ما همراه باشید:
- تاریخچه شرکت CKGS
- خدمات شرکت CKGS برای اخذ ویزا ایتالیا
- شرکت CKGS در ایران
- وقت سفارت ایتالیا شرکت CKGS
- هزینه های موجود برای اخذ ویزا ایتالیا از شرکت CKGS
- آدرس شرکت CKGS در ایران
تاریخچه شرکت COX and Kings
این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکت ها در حوزه تور و مسافرت است. شرکت CKGS در سال 1758 در کشور هندوستان شروع به فعالیت کرد.شرکت CKGS در طی سالیان خدمات بسیار زیاد و ارزشمندی را به دولت بریتانیا ارائه کرده است. این خدمات شامل: سواره نظام، توپخانه، قطار، ناوگان دریایی و هوایی سلطنتی بوده است. در سال 1947 دولت بریتانیا از هندوستان خارج شد اما شرکت CKGS به دلیل گستردگی روابط در این کشور باقی ماند و مسیر طرقی خود را ادامه داد.در گذر زمان شرکت کاکس ایتالیا به یک برند برتر جهانی برای انجام عملیات سفر در شبه قاره هند شده است. این شرکت علاوه بر دفاتر پر تعداد در شهر های مختلف هندوستان به عنوان یک شرکت چند ملیتی با دفاتری در کشور های انگستان، آمریکا، ژاپن، روسیه، سنگاپور و امارات شناخته میشود. در حال حاضر شرکت CKGS خدمات متنوع خود را در 4 قاره و 22 کشور جهان ارائه میکند. این شرکت بزرگ و بین المللی با خدمات متنوع با بیش از 2500 نیرو کار متخصص در حال ارائه خدمات به متقاضیان خود است. همتنطور که گفته شد شرکت CKGS خدمات بسیار زیادی ارائه میکند اما عمده فعالیت این شرکت در حوزه فارکس و تامین مالی است.بر اساس خدمات فارکس، نیاز های روز افزون موسسات مالی، شرکت ها، مسافران و دانشجویانی که به نقاط مختلف جهان سفر میکنند از طریق ارائه ارز و کارت اعتباری قابل قبول در تمام دنیا بر طرف میشود. تامین مالی شرکت CKGS نیز شامل مواردی نظیر تامین مالی در حوزه آموزش و مشاغل مرتبط با نامین مالی میشود.اما خدمات این شرکت فقط به این دو حوزه ختم نمیشود. هر چند که این دو حوزه کاری غالب این شرکت هتند اما خدمات بسیار زیادی توسط شرکت CKGS ارائه میشود که در ادامه به آنها میپردازیم:
- برگزاری انواع تورهای مذهبی، آموزشی، تعطیلات آخر هفته، اسپا، ساحل و ...
- انجام کلیه امور مدبربت تور مانند رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما یا قطار، ترنسفر، برنامه ریزی سفر و ...
- انجام امور مختلف در ارتباط با برگزاری رویداد، جلسات و قرالر های کاری، مدیریت کنفرانس و...
- مدیریت امور مربوط به سفر های تجاری از جمله سفر های شرکتی وشغلی
- انجام امور مربوط به بازدید از نمایشگاه های تجاری
- انجام فرایند مربوط به اخذ ویزا
خدمات شرکت CKGS برای اخذ ویزا کشور ایتالیا
بنابر آمار اینترتی خدمات جهانی شرکت CKGS (COX and Kings global services) برای امور مربوط به اخذ ویزا در سال 2008 راه اندازی شد. شرکت CKGS ایتالیا با بر عهده گرفتن روند اداری اخذ ویزا و بدون دخالت در تصمیم گیری سفارت ایتالیا برای تایید یا رد درخواست متقاضیان در حال ارائه خدمات به متقاضیات است و بار بسیار سنگینی را از دوش سفارت کشور ایتالیا برداشته است.خدمات ارائه شده توسط شرکت CKGS شامل تمامی روند اداری اخذ ویزا، از ثبت درخواست گرفته تا بررسی مارک، تحویل پاسپورت و انگشت نگاری میشوند. انجام این امور وسط شرکت CKGS باعث کاهش حجم کاری سفارت ها شده است و همچنین متقاضیان زمان کمتری را صرف انجام چنین کارهایی برای امور اداری میکنند.
نکته: شرکت CKGS همانند دیگر شرکت های کارگزاری سفارت هیچگونه دخالتی در تایید و یا رد شدن درخواست از طرف سفارت نداشته و سفارت ها تنها اقدام به برون سپاری مراحل اولیه درخواست به این شرکت ها نموده اند.
نکته: شرکت CKGS برای رفع نیاز های مرتبط با امور برون سپاری ویزا ئر سرتاسر جهان ایجاد شده و مبنای فعالیت های آ« امنیت، یکپارچگی، اثر بخشی و سرعت در انجام این امور است.
نکته: شرکت CKGS خدمات مربوط به ویزا و سایر خدمات کنشولی را در نقاط مختلف جهان ارائه میکند. سفارخانه کشور هایی مانند هندوستان، ایتالیا، ژاپن، تایلند، عمان و مراکش از جمله مهمترین مشتریان خدمات ویزا شرکت CKGS در دنیا محسوب میشوند.
نکته: در حال حاضر مهم ترین خدمات ارائه شده توسط شرکت CKGS در ایران، خدمات امور اخذ ویزا ایتالیا است.
شرکت CKGS در ایران
در ایران سفارت کشور هایی مانند هلند، فرانسه، ایتالیا و ... با شرکت کارگزاری VFS GLOBAL در حال همکاری هستند اما برخی کشور های اروپایی مانند آلمان، اسپانیا و ایتالیا با کارگزاری های دیگری در حال همکاری هستند.شرکت CKGS در ایران طرف قرارداد با سفارت ایتالیا است و تمامی امور اداری اخذ ویزا کشور ایتالیا در دفتر CKGS انجام میشوند.از زمان ورود این شرکت به ایران و برون سپاری امور از طرف سفارت ایتالیا به این شرکت، دیگر خبری از صف های طولانی جلوی درب سفارتخانه جهت گرفتن وقت سفارت و یا اخذ ویزا نیست. در نتیجه حجم کاری سفارت ایتالیا کم و سرعت بررسی، تایید و یا رد در خواست ها افزایش پیدا کرده است.متقاضیانه دریافت ویزا ایتالیا در ایران باید ابتدا در شرکت CKGS به ارائه مدارک بپردازند که این اقدام باعث تسریع و سهولت در گرفتن ویزا ایتالیا شده است.
وقت سفارت ایتالیا شرکت CKGS
جهت در خواست ویزای ایتالیا، وقت سفارت ایتالیا و یا پیگیری امور ویزا از سفارت باید ابتدا مراحلی را از طریق شرکت CKGS طی کنید که در ادامه با آنها آشنا میشویم:
- بررسی اینکه آیا واجد شرایط دریافت ویزا ایتالیا هستید یا خیر.
- مشخص کردن نوع ویزا موزد نیاز با توجه به هدف خود از سفر. انواع ویزا های موجود در سایت شرکت CKGS به شرح زیر است:
- ویزا توریستی ایتالیا
- ویزا بیزنس ایتالیا
- ویزا تحصیلی کوتاه مدت ایتالیا
- ویزا کوتاه مدت برای انجام تحقیقات علمی ایتالیا
- ویزا ترانزیت ایتالیا
- ویزا نحصیلی ایتالیا
- ویزا تبادل دانشجو ایتالیا
- ویزا پیوستن به خانواده ایتالیا
- ویزا خویش فرما ایتالیا
نکته: شرکت CKGS تمامی کار های ویزا کوتاه مدت ایتالیا و بلند مدت ایتالیا و همچنین وقت سفارت ایتالیا را به متقاضیان ارائه میدهد.
- رزرو کردن وقت سفارت: انجام رزرو وقت سفارت ایتالیا از طریق وبسایت ckgsir.com امکان پذیر خواهد بود.
- فرم در خواست ویزا را از طریق وبسایت ckgsir.com دانلود و تکمیل کرده و حتما امضا نمایید. سپس این فرم را همراه با سایر مدارک شخصی متقاضی به سفارت ایتالیا ارسال نمایید.
- در صورتی که قصد پرداخت آنلاین هزینه در خواست ویزا ایتالیا را دارید میتوانید با داشتن کارت اعتباری بین المللی خودتان هزینه را پرداخت کنید در غیر این صورت با حضور در مراکز شرکت CKGS ایران اقدام به پرداخت نقدی یا ارزی کنید.
- حضور در مراکز CKGS: بعد از برقراری تماس با متقاضی از طرف شرکت CKGS متقاضی باید با تمامی مدارک خواسته شده از ایشان در مرکز CKGS حضور پیدا کند، سپس مدارک ایشان با توجه به نوع درخواست ویزا و چک لیست آن بررسی شده و مورد تایید قرار خواهد گرفت. اگر فرم درخواست ویزا متقاضی ناقص باشد از طرف شرکت CKGS مورد قبول نخواهد بود و یا در صورت کمبود برخی مدارک ویزا، این موضوع به متقاضی اطلاع رسانی شده و در رابطه با اقدامات بعدی به ایشان اطلاع داده میشود.
- متقاضیان میتوانند وضعیت در خواست ویزا ایتالیا و وقت سفارت ایتالیا خود را از طریق صفحه پیگیری وضعیت درخواست ویزا در سایت ckgsir.com پیگیری نمایند. برای این کار باید اطلاعهات زیر را در کادر مربوطه وارد نمایید:
- شماره پاسپورت
- تاریخ تولد
- شماره پیگیری
پاسپورت خود را تحویل بگیرید
- سفارت ایتالیا در ایران مسئول بررسی درخواست ویزا است.
- یک ایمیل یا پیامک برای متقاضی ارسال خواهد شد که برای گرفتن ویزا حود مراجعه کند.
- متقاضی برای گرفتن پاسپورت باید رسید پرداخت شرکت CKGS را همراه داشته باشد.
طبق جدید ترین اطلاعات ارائه شده در وب سایت وقت سفارت ایتالیا شرکت CKGS، در فرم درخواست ویزا باید تمامی اطلاعات به زبان انگلیسی درج شود. وقت سفارت ایتالیا شرکت CKGS به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت ckgsir.com در دو حالت انفرادی و خانوادگی قابل رزرو است.
نکته: در صورتی که موفق به کسب وقت سفارت ایتالیا شرکت CKGS شده اید، اطلاعاتی نظیر شماره گذرنامه، آدرس ایمیل، نام متقاضی، شماره موبایل و تاریخ تولد درج شده توسط متقاضی دیگر قابل تغییر نخواهد بود پس حتما باید دقت کافی برای پر کردن فرم به عمل آید.
هزینه های موجود برای اخذ ویزا ایتالیا از شرکت COX and Kings
یکی از موارد لازم برای شروع و اقدام به اخذ ویزا بر آورد کردن هزینه های مورد نیاز است. پس خوب است که با هزینه های شرکت CKGS نیز کمی آشنات شوید. طبق آخرین تغییرات و اطلاعات ارائه شده حوزه شینگن توسط سفارت ایتالیا، برای اخذ ویزا شینگن ایتالیا یک هزینه ثابت در نظر گرفته شده است که برای تمام کشور های این حوزه یکسان است. هزینه اخذ ویزا برای افراد بالای 12 سال معادل 80 یورو، برای افراد 6 تا 12 سال معادل 40 یورو و برای افراد زیر 6 سال رایگان است.
نکته: در نظر داشته باشید که این هزینه ها از طرف سفارت میباشد و هزینه های مربوط به شرکت CKGS بصورت جداگانه حساب میشوند. درحال حاضر هزینه های شرکت CKGS برابر با 30 یورو است. این شرکت دارای خدمات ویژه و مضاعفی است که هزینه های مربوط به خود را دارند. برای مثال استفاده از ارسال پستی هزینه ای بین 10 تا 14 یورو، برای استفاده از خدمات عکاسی 5 یورو، تکمیل فرم درخواست ویزا 10 یورو و استفاده از سالن پریمیوم 40 یورو است.
آدرس شرکت CKGS در ایران
تهران، ولنجک، انتهای خیابان سیزدهم، مرکز خرید گالریا، طبقه چهارم ، بخش اداری
پل های ارتباطی شرکت CKGS
آدرس ایمیل: italyvisa.iran@ckgsir.com
شماره های تماس:
22180701
22180702
22180703
22180704
همچنین بهتر است ساعات کاری و روز های کاری این شرکت را بدانید:
- ساعات کاری: از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر
- روز های کاری: یکشنبه تا پنجشنبه(به جز روز های روز های تعطیل و تعطیلات رسمی)
- ساعت تحویل پاسپورت: 4 تا 5 بعد از ظهر
- زمان پاسخگویی تمای شرکت CKGS: 8:30 صبح تا 1 بعد از ظهر
ساعات و روز های کاری سفارت ایتالیا:
روز های یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر (به جز روز یکشنبه که تا 1:30 بعد از ظهر است)
آدرس سفارت ایتالیا در ایران:
تهران، خیابان نوفل لوشاتو
آدرس ایمیل: visti.teheran@esteri.it
شماره تماس: 69556672
شرکت CKGS در حاضر یکی از معتبر ترین شرکت های کارگزاری در دنیا است که در ایران برای اخذ ویزا شینگن ایتالیا خدمات ارائه میکند.در حال حاضر طبق گفته متقاضیان ویزا شینگن ایتالیا، اخذ وقت سفارت ایتالیا از طریق شرکت CKGS به صورت شخصی بسیار سخت است و متقاضیان این کار را از طریق شرکت های مهاجرتی معتبر پیگیری میکنند. شما میتوناید برای مشاوره و اخذ ویزا شینگن ایتالیا با موسسه بین المللی راد تماس حاصل فرمایید.
شرکت کارگزاری BLS International service limited
سفارت کشور ها برای کم شدن حجم کاری و جلوگیری از تشکیل صف های طولانی جلوی درب آنها جهت ارائه مدارک از طرف متقضیان و همچنین تسریع روند بررسی پرونده ها شروع به برون سپاری کار های اداری ویزا به شرکت های کارگزاری نموده اند.یکی از این شرکت ها، شرکت کارگزاری BLS International Service Limited است. این شرکت خدمات ویزا، گذرنامه، کنسولی، گواهینامه و شهروندی را برای دولتهای مشتری و نمایندگیهای دیپلماتیک در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و خاورمیانه مدیریت میکند.
در ادامه این مقاله قصد داریم با:
- تاریخچه شرکت BLS International
- جوایز و افتخارات شرکت BLS International
- شرکت BLS International در ایران برای چه کشور هایی خدمات ارائه میکند؟
- خدمات شرکت BLS International
- مدارک مورد نیاز برای ویزا توریستی اسپانیا
- آیا درخواست ویزا بلند مدت شینگن اسپانیا از طریق شرکت BLS International ممکن است؟
- هزینه درخواست ویزا از شرکت BLS International
- آدرس، ساعات کاری و روز های کاری شرکت BLS International در ایران
بیشتر آشنا شویم.
تاریخچه شرکت BLS International Service Limited
BLS International Services Limited یک ارائه دهنده خدمات برونسپاری هندی برای مأموریتهای دولتی و دیپلماتیک در سراسر جهان است.این شرکت خدمات ویزا، گذرنامه، کنسولی، گواهینامه و شهروندی را برای دولتهای مشتری و نمایندگیهای دیپلماتیک در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و خاورمیانه مدیریت میکند.همچنین خدمات شهروندی را به دولتهای ایالتی و استانی ارائه میدهد. BLS International Services Limited با پردازش 10000 درخواست روادید در سال 2005 شروع به کارکرد و تا سال 2018، سالانه بیش از 11 میلیون درخواست را پردازش میکرد.BLS International یک شریک قابلاعتماد جهانی خدمات مبتنی بر فناوری برای دولتها و شهروندان، یکی از سه شرکت برتر جهان در این حوزه است.
BLS International یک شرکت ارجح برای سفارتخانه ها و دولت ها در سراسر جهان است که شهرت بی عیب و نقصی برای تعیین معیارها در حوزه ویزا، گذرنامه، کنسولی، حکومت الکترونیکی، گواهی، بیومتریک، ویزای الکترونیکی و خدمات خرده فروشی دارد. همچنین خدمات شهروندی را به دولتهای ایالتی و استانی ارائه میدهد.این شرکت توسط فوربس آسیا به عنوان “بهترین شرکت زیر یک میلیارد” شناخته شده است و در در لیست Next 500 fortune India قراردارد.
- BLS International Services Limited که در سال 2005 تأسیس شد، یک شرکت هندی است که دفتر مرکزی آن در دهلی نو است.
- BLS اولین قرارداد پردازش ویزا خود را از سفارت پرتغال در دهلی در سال 2005 تضمین کرد.
- در دسامبر 2016، این شرکت یک قرارداد برونسپاری جهانی ویزا به ارزش 175 میلیون یورو با MAEC اسپانیا (وزارت امور خارجه و همکاری – اسپانیا) امضا کرد.
- این شرکت در 62 کشور و 2325 دفتر در سراسر جهان فعالیت دارد.
جوایز و افتخارات شرکت BLS international Service limited
- خدمات بینالمللی BLS در فهرست «بهترینهای زیر یک میلیارد» Forbes Asia در سال 2018، فهرستی از 200 شرکت برتر فهرست شده عمومی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، از بین 24000 شرکت، نامگذاری شد. بر اساس فروش/درآمد و رشد درآمد انتخاب شد
- جوایز Times 40 Under 40 2021
- جایزه معتبرترین شرکتهای هند در سال 2019
- جایزه “بهترین فرآیند عملیاتی در برونسپاری ویزا” در کنگره جهانی کیفیت و جوایز
- جایزه بهترین مراکز تسهیل ویزا در جوایز رهبری سفر و گردشگری خاورمیانه 2018.
- تعالی در بخش سفر – جوایز بهترین شیوههای CMO آسیا 2018.
- جوایز ملی شبکه تایمز برای برتری بازاریابی در صنعت سفر و گردشگری.
- بهترین شرکت خدمات برونسپاری ویزا هند – جایزه بهترین شرکت سال هند در سال 2017.
- اخلاقی ترین شرکت در برونسپاری ویزا – جوایز اخلاقیترین شرکتهای هند در سال 2017.
- جایزه بهترین ارائهدهنده خدمات ویزا – جوایز رهبری سفر و گردشگری خاورمیانه 2017.
شرکت BLS International service limited در ایران برای چه کشور هایی خدمات ارائه میکند؟
در ایران شرکت BLS International برای کشور های اسپانیا و قبرس به ارائه خدمت میپردازد. سفارت کشور اسپانیا و سفارت کشور قبرس برای جلوگیری از تشکیل صف و انتظار بیش از حد متقاضیان برای دریافت ویزا اسپانیا و دریافت ویزا قبرس اقدام به برون سپاری برخی از کار های اداری اخذ ویزا کشور اسپانیا و اخذ ویزا کشور قبرس کرده اند. در ایران شرکت BLS International این وظیفه را عهده دار است.
خدمات شرکت BLS International
این شرکت با ارائه خدمات اخذ ویزا برای کشور های اسپانیا و قبرس به ارائه خدمات میپردازد. با توجه به اینکه کشور اسپانیا جزو حوزه شینگن است، باید برای دریافت ویزای شینگن اسپانیا از طریق شرکت BLS International اقدام نمود. شما میتوانید برای انجام کار هایی چون ثبت اطلاعات بیومتریک، چهره نگاری، ثبت و پر کردن فرم درخواست و تحویل پارسپورت برای ویزا کشور اسپانیا به شرکت BLS International مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که این شرکت تنها به عنوان پلی ارتباطی میان متقاضی و سفارت است و نقشی در تایید یا رد درخواست از طرف سفارت ندارد.
نکته: با توجه به این مورد که اسپانیا در حوزه شینگن قرار دارد پس شرکت BLS International تنها میتواند برای اخذ ویزا کوتاه مدت اسپانیا خدمات ارائه نماید اما برای اخذ ویزای بلند مدت باید همچنان به سفارت کشور اسپانیا مراجعه نمایید.
ویزا های کوتاه مدت اسپانیا شامل موارد زیر است:
- ویزا توریستی اسپانیا
- ویزا تجاری اسپانیا
- ویزا ترانزیت اسپانیا
- ویزا شرکت در کنفرانس اسپانیا
- ویزا الحاق به خانواده اسپانیا
مراحل دریافت ویزا توریستی اسپانیا
برای مثال میخواهیم در مورد ویزا توریستی اسپانیا توضیح دهیم که شما با مراحل کار شرکت BLS International بیشتر آشنایی حاصل فرمایید.با توجه به اینکه ویزا توریستی اسپانیا پر تقاضا ترین ویزا این کشور است، و با توجه به حضور کشور اسپانیا در حوزه شینگن، ویزا این کشور نیز از قوانین ویزا کشور های حوزه شینگن تبعیت میکند. پس منظور از ویزا توریستی اسپانیا، همان ویزا شینگن است. این ویزا به دو نوع است: ویزا شینگن سینگل و ویزا شینگن مولتیپل. ویزا شینگن سینگل به این صورت است که شما تنها یکبار اجازه ورود با این حوزه را دارید ولی ویزا شینگن مولتیپل به این صورت نیست و محدودیتی در ورود و خروج وجود ندارد.
مراحل دریافت ویزا توریستی اسپانیا:
گرفتن وقت ملاقات
با پر کردن فرم در خواست قرار ملاقات به صورت آنلاین شما میتوانید یک وقت از شرکت BLS International بدون پرداخت هزینه رزرو کنید.
*نکته: هر فرد باید به صورت جداگانه اقدام به رزرو وقت کند.
*نکته: کنسل کردن به صورت آنلاین امکان پذیر است. شما با مراجعه به صفحه لغو وقت مصاحبه، میتوانید قرار ملاقات خود را کنسل کنید.
بعد از تعیین وقت ملاقات:
شما باید در مرکز شرکت BLS International حضور پیدا کنید. در هنگام مراجعه باید نامه پرینت شده تایید وقت ملاقات، فرم در خواست پر شده (به زبان انگلیسی یا اسپانیایی) و تمامی مدارک خواسته شده بدون نقصی برای عدم تعویق فرایند رسیدگی به درخواست شما، همراهتان باشد. همچنین شما باید هزینه های مربوط به درخواست ویزا را نیز پرداخت کرده باشید.
ارسال درخواست ویزا کشور اسپانیا باید حداکثر 90 روز و حداقل 15 روز قبل از سفر شما باشد.
پیگیری درخواست
پس از تحویل مدارک شما به شرکت BLS International، مدارک شما برای سفارت کشور اسپانیا در تهران ارسال خواهد شد. در این زمان شما میتوانید از طریق سایت شرکت BLS International به پیگیری درخواست خود بپردازید. در نهایت پس از تایید در خواست شما از طرف سفارت اسپانیا شما میتوانید با همراه داشتن یک کارت شناسایی معتبر اقدام به دریافت پاسپورت خود کنید. پاسپورت فقط به خود شخص داده میشود.
نکته: حداقل زمان مورد نیاز برای بررسی درخواست شما از طرف سفارت چیزی حدود 21 روز است.
مدارک مورد نیاز برای ویزا شینگن اسپانیا
مدارک مورد نیاز برای تمامی ویزا های کوتاه مدت حوزه شینگن تقریبا یکسان است. در این بخش به معرفی مهمترین مدارک مورد نیاز اخذ ویزا شینگن اسپانیا میپردازیم.
- فرم درخواست نکمیل شده
- پاسپورت معتبر
- یک قطعه عکس مربوط به 3 ماه اخیر
- ترجمه تمامی صفحات شناسنامه
- بیمه نامه مسافرتی
- مدارک شغلی از جمله گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و ...
- مدارک کربوط به تمکن مالیاز جمله گردش حساب 6 ماه اخیر
- اسناد ملکی در صورت وجود
افراد زیر 18 سال با اجازه نامه محضری والدین خود را به زبان انگلیسی یا اسپانیایی ارائه نمایند.
آیا درخواست ویزا بلند مدت شینگن اسپانیا از طریق شرکت BLS International ممکن است؟
خیر، این موضوع از طریق شرکت BLS International قابل پیگیری نبوده و برای درخواست ویزا های بلند مدت و یا اقامت دائم کشور اسپانیا باید به سفارت کشور اسپانیا در تهران مراجعه نمایید. شرکت کارگزاری BLS International تنها برای اخذ ویزا کوتاه مدت کشور اسپانیا حداکثر تا 90 روز میتواند خدمات ارائه نماید.
هزینه درخواست ویزا از شرکت BLS International
در زمان مراجعه به شرکت BLS International باید هزینه های مربوط به درخواست خود را پرداخت کرده باشید. این هزینه برای افراد بالای 12 سال 80 یورو، افراد بین 6 تا 12 سال 40 یورو و برای افراد زیر 6 سال رایگان است. توجه فرمایید که این هزینه های مربوط به سفارت است و هزینه شرکت BLS International به صورت جداگانه باید پرداخت شود. این هزینه معادل 15 یورو است.ضمنا میتوان از خدمات اضافی این شرکت که به صورت اختیاری است نیز بهره برد که هر کدام از این خدمات شامل هزینه مختص به خود است. این خدمات و هزینه آنها برای هر نفر به شرح زیر است:
- تحویل پاسپورت با پیک یا پست: 7 یورو برای تهران و 13 یورو برای شهرستان ها
- کپی گرفتن از مدارک: 0.5 یورو برای هر برگه
- سیستم اطلاع رسانی از طریق پیامک: 3 یورو
- خدمات VIP: 85 یورو
- بیمه مسافرتی
- گرفتن عکس: 3 یورو برای 6 قطعه عکس
همانطور که گفته شد استفاده از این موارد اختیاری بوده و به درخواست خود متقاضی انجام خواهد شد.
آدرس، ساعات کاری و روز های کاری شرکت BLS International در ایران
خیابان پاسداران شمالی، پایین تر از چهارراه فرمانیه، نبش نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس و طبقه دوازدهم واقع شده است.
ساعات و روز های کاری: روز های یکشنبه تا پنجشنبه از 8 تا ساعت 16 فعالیت دارد
برای دریافت پاسپورت میتوانید روز های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 14 تا 16 به این مرکز مراجعه نمایید.
آدرس ایمیل: info@spainvisa-iran.com
شماره تماس:
26253136
26253137
تعطیلات کارگزاری شرکت BLS International اسپانیا
شرکت کارگزاری BLS International به علاوه روز های جمعه و شنبه، در برخی تعطیلات رسمی ایران و اسپانیا نیز تعطیل میباشد. لیست این تعطیلات به شرح زیر است:
- سال نو میلادی
- روز های اول تا چهارم نوروز
- روز طبیعت
- پنجشنبه مقدس
- روز کارگر اسپانیا
- عاشورا
- روز ملی اسپانیا
- اربعین
- روز قانون اساسی اسپانیا
- میلاد مسیح
در آخر نیاز است به موارد امنیتی برای حضور در کاگزاری BLS International اشاره ای داشته باشیم. همراه داشتن وسایلی مانند: تلفن همراه، لپ تاپ، دوربین عکاسی و لوازمی از این دست ممنوع میباشد.در آخر و به صورت خلاصه میتوان گفت که شرکت های کارگزاری سفارت برای تسهیل، تسریع و کم دردسر شدن روند اخذ ویزا به وجود آمده اند. سفارت ها برای جلوگیری از به وجود آمدن صف های طولانی برای ارائه مدارک و اخذ ویزا همچنین جلوگیری از عقب افتادن کار متقاضیان به دلیل نقصی پرونده شروع به برون سپاری کار های ادری مربوط به ویزا نمود. شرکت هایی مانند VFS GLOBAL، VISAMETRIC ویزامتریک، COX and Kings و BLS International از جمله شرکت هایی هستند که سفارت ها با آنها قرارداد امضا نموده اند. این شرکت ها فقط وظیفه دریافت مدارک از متقاضی و ارائه آنها به سفارت هارا دارا هستند و هیچ نقشی در تایید یا رد درخواست متقاضیان ندارند. اکثر کشور های حوزه شینگن با شرکت VFS GLOBAL در حال کار هستند ولی برخی از کشور ها مانند آلمان با VISAMETRIC، ایتالیا با COX and Kings و اسپانیا با BLS International طرف قرارداد هستند.
همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با موسسه بین المللی راد تماس حاصل فرمایید.